Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Iveco » silnik Iveco EUROTECH MH » głowica i części Iveco EUROTECH MH » uszczelka głowicy Iveco EUROTECH MH

uszczelka głowicy do IVECO EUROTECH MH

wybierz typ samochodu IVECO EUROTECH MH:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 81
Ilość wycięć/otworów 2
Grubość [mm] 1,40
Tylko w połączeniu z 81016100
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,07
Szerokość [mm] 150
Długość [mm] 390
nr EAN 8427769447853
Średnica [mm] 81
Ilość wycięć/otworów 1
Grubość [mm] 1,50
Tylko w połączeniu z 81016100
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,07
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,20
Szerokość [mm] 150
Długość [mm] 390
nr EAN 8427769447860
Średnica [mm] 81
Ilość wycięć/otworów 3
Grubość [mm] 1,60
Tylko w połączeniu z 81016100
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,20
Szerokość [mm] 150
Długość [mm] 390
nr EAN 8427769447877
Grubość [mm] 1,4
Ilość wycięć/otworów 2
Średnica [mm] 81
Ciężar [kg] 0,210
nr EAN 3358964143194
Grubość [mm] 1,50
Ilość wycięć/otworów 1
Średnica [mm] 81
Ciężar [kg] 0,210
nr EAN 3358964143293
Grubość [mm] 1,60
Ilość wycięć/otworów 3
Średnica [mm] 81
Ciężar [kg] 0,210
nr EAN 3358960317629
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4041248015438
Grubość [mm] 1,39
Ilość otworów 2
Średnica [mm] 81
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 111.460
nr EAN 4041248521632
Grubość [mm] 1,48
Ilość otworów 1
Średnica [mm] 81
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 111.460
nr EAN 4041248521618
Grubość [mm] 1,59
Ilość otworów 3
Średnica [mm] 81
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 111.460
nr EAN 4041248521625
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026634208472
Grubość [mm] 1,4
Średnica [mm] 81
Ilość wycięć/otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32161-01
nr EAN 4026634208533
Grubość [mm] 1,5
Średnica [mm] 81
Ilość wycięć/otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32161-01
nr EAN 4026634208540
Grubość [mm] 1,6
Średnica [mm] 81
Ilość wycięć/otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32161-01
nr EAN 4026634208557
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii uszczelka głowicy pasujące do IVECO EUROTECH MH
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.