Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » A210006 denckermann

Filtr oleju A210006 DENCKERMANN

A210006 Filtr oleju DENCKERMANN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

A210006

producent:

DENCKERMANN

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 72
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
Wymiar gwintu 3/4"-16 UNF
Wysokość [mm] 80
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5901225705891

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju A210006 DENCKERMANN

FILTR OLEJU DENCKERMANN A210006
numery OEM:
FORD      1026285
FORD      1070523
FORD      1072434
FORD      1143677
FORD      5008718
FORD      5008720
FORD      5008721
FORD      5008722
FORD      5012000
FORD      6057166
FORD      6057167
FORD      6066094
FORD      6066095
FORD      6066096
FORD      6141811
FORD      77BM6714C1A
FORD      77BM6714C2A
FORD      97MM6714A5A
MAZDA      1E0314302
MAZDA      1E0414302
MAZDA      1E0814302
MAZDA      1E0814302A
MAZDA      1E1314302
MAZDA      1E1314302A
PEUGEOT      1109A3
PEUGEOT      1109A6
RENAULT      7701415053
SKODA      047115561F
SKODA      047198561F
SKODA      1104020050
SKODA      115094100
SKODA      201950001
SKODA      LP2596
SUZUKI      1651060B11
SUZUKI      1651060B11000
VAUXHALL      2876465
VAUXHALL      650354
VAUXHALL      7984778
VOLVO      30711616
VOLKSWAGEN      047115561F
VOLKSWAGEN      047198561F
VOLKSWAGEN      1104020050
VOLKSWAGEN      115094100
VOLKSWAGEN      201950001
VOLKSWAGEN      5020700025
VOLKSWAGEN      LP2596
AC      01FBO011
AC      01FBO024
AC      X148
AC      X18
AC      X19
AC      X528
AC      X587
AC      X72
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju A210006 DENCKERMANN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju A210006 DENCKERMANN:

Czesław, Sejny
2023-01-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.