Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 210231A era

Alternator 210231A ERA

210231A Alternator ERA
755.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

210231A

producent:

ERA

Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
ID wykonania wtyczki B+,LDFM
Ø koła pasowego [mm] 56
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Liczba otworów do mocowania 2
Liczba rowków 6
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] 46
nr EAN 8053379005123

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 210231A ERA

numery OEM:
FORD      1100711
FORD      1253623
FORD      1580264
FORD      1580266
FORD      3M21 10300 AA
FORD      6M21 10346 BA
FORD      98VW 10300 CA
FORD      RM6M2-11034-6BA
VOLKSWAGEN      038 903 018 P
VOLKSWAGEN      038 903 018 PX
VOLKSWAGEN      038 903 023 L
VOLKSWAGEN      038 903 023 R
VOLKSWAGEN      038 903 024 A
VOLKSWAGEN      038 903 024 D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Alternator 210231A ERA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów