Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » ogrzewanie i wentylacja » dmuchawa Fiat UNO (146_, 158_) 1.4 Turbo i.e. (1989.09-1993.09) 112km » 665110 era
wybrany samochód: 
Fiat Uno (146_, 158_) 1.4 Turbo I.e. (1989.09-1993.09) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Opornik, wentylator wewnętrzny 665110 ERA

665110 Opornik, wentylator wewnętrzny ERA
61.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

665110

producent:

ERA

Status produktu: Normalny
Ilość połączeń6
SpecyfikacjaVALEO type
nr EAN8053379536306

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Opornik, wentylator wewnętrzny 665110 ERA

numery OEM:
CITROËN      6441 78
PEUGEOT      6441 78
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Opornik, wentylator wewnętrzny 665110 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Opornik, wentylator wewnętrzny 665110 ERA:

Sylwester, Warszawa
2020-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Dmuchawa wewnętrzna


Dmuchawa wnętrza kabiny pełni w pojeździe bardzo ważną funkcję. Bez niej funkcjonowanie klimatyzacji byłoby niemożliwe. Wentylator dostarcza ogrzane lub schłodzone powietrze do wnętrza kabiny pasażerskiej. Umożliwia to skuteczną regulację temperatury wewnątrz pojazdu. Wentylatory cechuje wysoka moc i duża przepustowość. Warto dodać, że możliwe jest zasilanie dmuchawy prądem o napięciu 12 V oraz 24 V. Dzięki temu wentylator może pracować zarówno w samochodach osobowych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych.

Dmuchawa pracuje w trybie ciągłym, w związku z tym ulega stopniowemu zużyciu. Objawia się to zazwyczaj głośniejszą pracą wentylatorów.

Łopatki pracują ze stosunkowo wysoką prędkością obrotową i w warunkach minimalnego tarcia, dzięki obecności środka smarnego. Nasilenie się hałasu podczas pracy wentylatora jest zwykle spowodowane utraceniem przez smar swoich właściwości przy jednoczesnym nagromadzeniu w tym miejscu brudu zwiększającego tarcie. To oznaka, że wkrótce dojdzie do zatarcia łożysk. Konieczna będzie wówczas wymiana zużytych elementów.

Trzeba jednak pamiętać, że nasmarowanie elementów dmuchawy nie zawsze skutkuje rozwiązaniem problemu głośnej pracy. W niektórych przypadkach najlepszym rozwiązaniem będzie zainwestowanie w zakup nowego wentylatora.