Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Mazda 929 III (HC) 2.0 (HCEP) (1987.06-1989.05) 115km » 880156A era
wybrany samochód: 
Mazda 929 Iii (hc) 2.0 (hcep) (1987.06-1989.05) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 880156A ERA

880156A Cewka zapłonowa ERA
150.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

880156A

dostawca:

ERA

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]1,380
Ilość połączeń4
nr EAN8053379091102
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 880156A ERA

numery OEM:
OPEL      12 08 007
OPEL      90 492 255
OPEL      90 511 450
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 880156A ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 880156A ERA:

RAFAŁ, JANOWIEC
2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Warszawa
2024-05-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.