Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Skoda OCTAVIA II Combi (1Z5) 1.2 TSI (2010.02-2013.04) 105km » 880314A era
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Ii Combi (1z5) 1.2 Tsi (2010.02-2013.04) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 880314A ERA

880314A Cewka zapłonowa ERA
117.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

880314A

producent:

ERA

Status produktu: Normalny
Ilość połączeń2
nr EAN8053379093182

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 880314A ERA

numery OEM:
HYUNDAI      27301-3C000
HYUNDAI      37301-3C000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 880314A ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 880314A ERA:

RAFAŁ, JANOWIEC
2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Warszawa
2024-05-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.