Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Mercedes-benz KLASA S (W140) S 600 (140.056, 140.057) (1993.01-1998.10) 394km » FVD1024 fai
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa S (w140) S 600 (140.056, 140.057) (1993.01-1998.10) 394km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy FVD1024 FAI

FVD1024 Koło pasowe, wał korbowy FAI
146.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
4/5 (1 ocena)
numer części:

FVD1024

producent:

FAI

Status produktu: Normalny
Opcja wyposażeniaFor 1x 6PK
Ilość żeber5
średnica zewnętrzna [mm]152
Liczba rowków6
nr EAN5027049465732

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy FVD1024 FAI

numery OEM:
CITROËN      0515 Q8
CITROËN      0515 T6
CITROËN      0515 V9
FORD      1231959
FORD      1490842
FORD      1520590
FORD      1683820
FORD      3M5Q 6B319 AA
FORD      7M5Q 6B319 AA
FORD      7M5Q 6B319 AB
FORD      9M5Q 6B319 AA
PEUGEOT      0515.T6
PEUGEOT      0515.V9
PEUGEOT      9681640880
PEUGEOT      9681952280
VOLVO      30725177
VOLVO      30725269
VOLVO      30725601
VOLVO      30725882
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy FVD1024 FAI w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy FVD1024 FAI:

2021-03-19
 4/5
Co można napisać o produkcie po kilku dniach od zamontowania? Objawy zniknęły. Czyli, działa. Co do trwałości, to się okaże.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.