Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Peugeot 306 Break (7E, N3, N5) 1.9 D (1997.05-1999.05) 69km » 182763 febi bilstein
wybrany samochód: 
Peugeot 306 Break (7e, N3, N5) 1.9 D (1997.05-1999.05) 69km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PÓŁOŚ NAPĘDOWA VW AUDI 182763 FEBI BILSTEIN

182763 PÓŁOŚ NAPĘDOWA VW AUDI FEBI BILSTEIN
febi 182763
PÓŁOŚ NAPĘDOWA VW AUDI 182763
463.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

182763

producent:

FEBI BILSTEIN

oś przednia, z lewej
oś przednia, z prawej
ze śrubą
Ciężar [kg] 6,612
Otwór o śr. [mm] 11
Wymiar gwintu M16x1,5
Zewn. uzębienie, od strony koła 42
Średnica otworu [mm] 104
Min. długość [mm] 494
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 89
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 81,4
Ilość otworów mocujących piastę 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ NAPĘDOWA VW AUDI 182763 FEBI BILSTEIN

Półoś napędowa przód L/P 494mm pasuje do: AUDI Q5 2.0/2.0D 10.08-05.17
numery OEM:
AUDI      8R0 407 271
AUDI      8R0 407 271 B
AUDI      8R0 407 271 BX

Zastosowanie PÓŁOŚ NAPĘDOWA VW AUDI 182763 FEBI BILSTEIN w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Informacje o producencie części samochodowych firmie Febi Bilstein

 

Febi jest niemiecką firmą produkującą części zamienne do samochodów. Została założona w 1844 roku i od tego czas do dziś jest jednym z liderów rynku produkcji części samochodowych. Firma produkuje szeroką gamę produktów, w tym łożyska, elementy zawieszenia, tłumiki, amortyzatory i wiele innych.

Febi ma swoje fabryki i centra dystrybucji w Niemczech, a także biura sprzedaży i centra logistyczne w wielu krajach na całym świecie.

Firma stale inwestuje w nowoczesne technologie i maszyny, aby zapewnić najlepsze produkty i usługi swoim klientom. Febi jest znany z wysokiej jakości produktów, innowacji i długiej historii usług dla branży motoryzacyjnej.