Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr hydrauliczny » OM 512/4 filtron wix

Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów OM 512/4 FILTRON WIX

OM 512/4 Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów FILTRON WIX
filtron OM 512/4
Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów OM 512/4
97.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

OM 512/4

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 105
Średnica wewnętrzna [mm] 34
średnica zewnętrzna [mm] 70
nr EAN 5904608055125

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów OM 512/4 FILTRON WIX

Filtr oleju (wkład filtra) pasuje do: DAF 75, 75 CF, 85, 85 CF, 95 XF, CF 75, CF 85; IVECO EUROCARGO I-III, EUROSTAR, EUROTECH MH, EUROTECH MP, EUROTECH MT, EUROTRAKKER 130/7AA-Dover-XF355M 01.79-
numery OEM:
DAF      0691954
DAF      126 8607
DAF      187 0042
DAF      691954
IVECO      4 249 1185
IVECO      4 253 5049
IVECO      4 256 3320

Zastosowanie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów OM 512/4 FILTRON WIX w samochodach:

Filtr hydrauliczny automatycznej skrzyni biegów


W układzie obiegu oleju, występującym w automatycznych skrzyniach biegów, filtry instaluje się zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej. Główny, zintegrowany filtr przepływu położony jest bezpośrednio w misce oleju przekładniowego, tuż przed pompą. Niewielka dostępna przestrzeń montażowa wymusza, aby filtry charakteryzowały się niskim ciśnieniem różnicowym dopuszczalnym w trybie zasysania. Zdolność do pochłaniania zanieczyszczeń przez takie filtry jest ograniczona. Czynnikiem niekorzystnym jest rosnąca lepkość oleju (zwłaszcza w niskich temperaturach). Z tego powodu tak ważny jest serwis.

Aby osiągnąć jeszcze wyższy poziom czystości oleju, filtry instaluje się również po stronie tłocznej pompy. Muszą one posiadać wysoką odporność na ciśnienie panujące w tym elemencie układu smarowania. Zadaniem filtra jest tu bezpośrednia ochrona siłownika hydraulicznego oraz oczyszczenie strumienia oleju z najdrobniejszych cząstek.

Regularna wymiana oleju przekładniowego oraz filtrów (zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej) pozwoli cieszyć się długą i bezawaryjną pracą automatycznej skrzyni biegów. Zaniechanie tego, z pewnością doprowadzi do szybszego zużycia się elementów ciernych i w efekcie spowoduje awarię lub zniszczenie skrzyni. Doprowadzenie tych elementów do stanu używalności bądź ich wymiana na nowe wiąże się z bardzo wysokimi nakładami finansowymi.