Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Renault MEGANE I (BA0/1_) 1.9 dCi (BA05, BA1F) (2001.02-2003.08) 102km » 8EL 011 712-901 hella
wybrany samochód: 
Renault Megane I (ba0/1_) 1.9 Dci (ba05, Ba1f) (2001.02-2003.08) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 011 712-901 HELLA

8EL 011 712-901 Alternator HELLA
hella 8EL 011 712-901
Alternator 8EL 011 712-901
8EL 011 712-901

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8EL 011 712-901

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]105
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]54
Ilość żeber6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300768121

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 011 712-901 HELLA

Alternator (14V, 105A) pasuje do: ALFA ROMEO MITO, CITROEN NEMO, NEMO/MINIVAN, FIAT 500, 500 C, DOBLO, DOBLO CARGO, DOBLO/MINIVAN, FIORINO, FIORINO/MINIVAN, LINEA, PANDA, PUNTO, PUNTO EVO 1.3D 05.05-
numery OEM:
ALFA ROMEO      51792276
ALFA ROMEO      51810284
ALFA ROMEO      51854907
ALFA ROMEO      71796997
CITROËN      5705NY
FIAT      51792276
FIAT      51810284
FIAT      51854907
FIAT      71796997
FORD      1705007
FORD      9S5110346EA
LANCIA      51792276
LANCIA      51810284
LANCIA      51854907
LANCIA      71796997
PEUGEOT      5705NY
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Alternator 8EL 011 712-901 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów