Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Opel ZAFIRA A nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (T98) 2.0 DTI 16V (F75) (2000.09-2005.06) 101km » 8EL 012 427-741 hella
wybrany samochód: 
Opel Zafira A Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (t98) 2.0 Dti 16v (f75) (2000.09-2005.06) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 427-741 HELLA

8EL 012 427-741 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-741
Alternator 8EL 012 427-741
8EL 012 427-741
531.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA740IR

numer części:

8EL 012 427-741

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]90
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]50
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300498684

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-741 HELLA

Koszt kaucji: 36.08 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

Alternator (14V, 90A) pasuje do: SEAT ALHAMBRA, AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, CORRADO, GOLF III, GOLF IV, PASSAT B3/B4 1.0-2.0 02.88-03.10
numery OEM:
SEAT      028 903 025 P
SEAT      028 903 025 PX
SEAT      030 903 023 C
SEAT      030 903 023 F
SEAT      030 903 023 FX
VOLKSWAGEN      028 903 025 P
VOLKSWAGEN      028 903 025 PX
VOLKSWAGEN      030 903 023 C
VOLKSWAGEN      030 903 023 F
VOLKSWAGEN      030 903 023 FX

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-741 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów