Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 430-141 hella

Alternator 8EL 012 430-141 HELLA

8EL 012 430-141 Alternator HELLA
hella 8EL 012 430-141
Alternator 8EL 012 430-141
8EL 012 430-141
586.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1300IR

numer części:

8EL 012 430-141

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 115
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 50
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300551327

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 430-141 HELLA

Alternator (14V, 115A) pasuje do: MERCEDES C T-MODEL (S202), C (W202), CLK (A208), CLK (C208), E T-MODEL (S210), E T-MODEL (S211), E (W210), G (W463), M (W163), SL (R129) 2.0-5.5 02.95-12.15

Alternator 8EL 012 430-141 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Alternator 8EL 012 430-141 producenta HELLA

MERCEDES-BENZ

010154320280, A010154320280

VOLKSWAGEN

00A903025A

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      010 154 32 02 80
MERCEDES-BENZ      A 010 154 32 02 80
VOLKSWAGEN      00A 903 025 A
zamienniki:
8EL 737 440-001
brak
HELLA
V30-13-41320
brak
VEMO
437615
brak
VALEO
437729
brak
VALEO
437801
brak
VALEO
0 123 510 022
brak
BOSCH
0 123 510 050
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 430-141 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów