Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 015 630-091 hella

Alternator 8EL 015 630-091 HELLA

8EL 015 630-091 Alternator HELLA
hella 8EL 015 630-091
Alternator 8EL 015 630-091
8EL 015 630-091
697.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

8EL 015 630-091

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 120
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300819236

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 015 630-091 HELLA

Alternator (14V, 120A) pasuje do: FORD B-MAX, C-MAX II, ECOSPORT, FIESTA, FIESTA VI, FOCUS III, FOCUS III/HATCHBACK, GRAND C-MAX, KA+ III, MONDEO IV 1.0-1.8D 03.07-
numery OEM:
FORD      1469714
FORD      1685794
FORD      1698214
FORD      1871861
FORD      2265722
FORD      7G9N10300CC
FORD      7G9N10300CD
FORD      AV6N10300HA
FORD      AV6N10300HB
FORD      REAV6N10300HA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Alternator 8EL 015 630-091 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów