Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Renault CLIO III Grandtour (KR0/1_) 1.5 dCi (KR0G) (2007.11-2012.12) 68km » 8EL 015 630-141 hella
wybrany samochód: 
Renault Clio Iii Grandtour (kr0/1_) 1.5 Dci (kr0g) (2007.11-2012.12) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

ALTERNATOR 12V BMW 8EL 015 630-141 HELLA

8EL 015 630-141 ALTERNATOR 12V BMW HELLA
hella 8EL 015 630-141
ALTERNATOR 12V BMW 8EL 015 630-141
8EL 015 630-141
hella 8EL 015 630-141 ALTERNATOR 12V BMW
558.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

8EL 015 630-141

producent:

HELLA

z kołem pasowym wielorowkowym
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
Koło pasowe o śr. [mm] 56
Nie wymagany zwrot starej części
Liczba rowków 6
Część nowa bez rękojmi
Montaż/demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie ALTERNATOR 12V BMW 8EL 015 630-141 HELLA

Alternator (14V, 105A) pasuje do: ALFA ROMEO MITO, FIAT 500, DOBLO, DOBLO CARGO, LINEA, PUNTO, PUNTO EVO, PUNTO EVO/HATCHBACK, QUBO, OPEL COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN 0.9-2.0D 06.07-
numery OEM:
ALFA ROMEO      51784848
ALFA ROMEO      51984051
FIAT      51784848
FIAT      51984051
LANCIA      51784848
LANCIA      51984051
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie ALTERNATOR 12V BMW 8EL 015 630-141 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów