Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 11C0A00-JPN jpn

sprzĘgŁo wiskozowe jeep 11C0A00-JPN JPN

11C0A00-JPN sprzĘgŁo wiskozowe jeep JPN
162.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

11C0A00-JPN

producent:

JPN

  • Indeks: JPN 11C0A00-JPN
  • Marka: JPN
  • Grupa towarowa TecDoc
    • Sprzęgło, wentylator chłodzenia
  • Nazwa
    • SPRZĘGŁO WISKOZOWE JEEP
  • Opis
    • GRAND CHEROKEE WJWG 4.0i 4.7i 1999-2004 CHEROKEELIBERTY KJ 3.7i 2002-2007
  • Dane dodatkowe:
    • Ilość sprzedażna = 1
    • Zamiennik: 52079438AB
    • Numer dostawcy: 11C0A00-JPN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie sprzĘgŁo wiskozowe jeep 11C0A00-JPN JPN

sprzĘgŁo wiskozowe jeep 11C0A00-JPN ma zastosowanie do modeli samochodów

CHRYSLER

VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C

JEEP

GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III

Numery OE sprzĘgŁo wiskozowe jeep 11C0A00-JPN producenta JPN

CHRYSLER

52079438AB, 52079718AC, 52079718AD, 55116813AA

JEEP

52079438AB, 52079443, 52079718AC, 52079718AD, 55116813AA

numery OEM:
CHRYSLER      52079438AB
CHRYSLER      52079718AC
CHRYSLER      52079718AD
CHRYSLER      55116813AA
JEEP      52079438AB
JEEP      52079443
JEEP      52079718AC
JEEP      52079718AD
JEEP      55116813AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie sprzĘgŁo wiskozowe jeep 11C0A00-JPN JPN w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.