Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Kia SEPHIA (FA) 1.5 i (1996.02-1997.10) 80km » 80E0313-JPN jpn
wybrany samochód: 
Kia Sephia (fa) 1.5 I (1996.02-1997.10) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

alternator kia 80E0313-JPN JPN

80E0313-JPN alternator kia JPN
704.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

80E0313-JPN

producent:

JPN

TOWAR BEZ ZWROTU ! CARNIVAL 2.9CRDI 01.07->
Napięcie [V] : 14
Prąd ładowania alternatora [A] : 110
Ilość żeber : 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie alternator kia 80E0313-JPN JPN

numery OEM:
KIA      37300-4X000
KIA      37300-4X001
KIA      37300-4X002
KIA      37300-4X003
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie alternator kia 80E0313-JPN JPN w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów