Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Mitsubishi L 300 III Furgon (P0_V, P1_V, P2_V) 2.4 (P24V, P24W) (1986.11-1997.08) 112km » 7015010 kamoka
wybrany samochód: 
Mitsubishi L 300 Iii Furgon (p0_v, P1_v, P2_v) 2.4 (p24v, P24w) (1986.11-1997.08) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 5PK813 7015010 KAMOKA

7015010 PASEK WIELOROWKOWY 5PK813 KAMOKA
15.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7015010

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 813
Ilość żeber 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 5PK813 7015010 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      60566089
BMW      11 28 2 247 425
BMW      11 28 4 496 457
BMW      11282247425
BMW      11284496457
BMW      2247425
BMW      4496457
BMW      64 55 2 247 425
BMW      64 55 7 786 170
BMW      64552247425
BMW      64557786170
BMW      64558593211
BMW      7786170
LAND ROVER      PQS000190
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 5PK813 7015010 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.