Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel ARENA Combi (A97) 2.5 D (1998.03-2001.08) 75km » 7300006 kamoka
wybrany samochód: 
Opel Arena Combi (a97) 2.5 D (1998.03-2001.08) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SPRZĘGŁO VISCO MERCEDES CLK 98-02, KLASA C 97-01 7300006 KAMOKA

7300006 SPRZĘGŁO VISCO MERCEDES CLK 98-02, KLASA C 97-01 KAMOKA
kamoka 7300006
SPRZĘGŁO VISCO MERCEDES CLK 98-02, KLASA C 97-01 7300006
138.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7300006

producent:

KAMOKA

Rozmiar klucza 36
Średnica zewnętrzna [mm] 160
Średnica otworu [mm] 147

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SPRZĘGŁO VISCO MERCEDES CLK 98-02, KLASA C 97-01 7300006 KAMOKA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      112 200 01 22
MERCEDES-BENZ      A112 200 01 22
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SPRZĘGŁO VISCO MERCEDES CLK 98-02, KLASA C 97-01 7300006 KAMOKA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.