Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Citroën C5 II (RC_) 1.6 HDi (RC8HZB) (2004.09-???) 109km » 7710122 kamoka
wybrany samochód: 
Citroën C5 Ii (rc_) 1.6 Hdi (rc8hzb) (2004.09-???) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ASTRA G 98-09 7710122 KAMOKA

7710122 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ASTRA G 98-09 KAMOKA
kamoka 7710122
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ASTRA G 98-09 7710122
7710122

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

7710122

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Dla numeru OE 90572899
Temperatura otwarcia [°c] 92

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ASTRA G 98-09 7710122 KAMOKA

numery OEM:
OPEL      90572899
OPEL      95517667
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ASTRA G 98-09 7710122 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ASTRA G 98-09 7710122 KAMOKA:

Adrian, Warszawa
2025-09-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.