Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 5209 lpr

Cylinderek hamulcowy 5209 LPR

5209 Cylinderek hamulcowy LPR
lpr 5209
Cylinderek hamulcowy 5209
52.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

5209, C31198

numer części:

5209

producent:

LPR

Materiał Aluminium
System hamulcowy Bosch
Wymiar gwintu 10 x 1
otwór Ø [mm] 20,64
nr EAN 8032928104845

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 5209 LPR

Cylinderek hamulcowy tył L/P pasuje do: CITROEN AMI, C3 II, C3 III, C4 CACTUS, C-ELYSEE; OPEL CORSA F, CORSA F/HATCHBACK, ROCKS-E; PEUGEOT 208 I, 208 II, 208/HATCHBACK, 301 1.0-Electric 03.12-
numery OEM:
PEUGEOT      1607138880

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 5209 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Cylinderek hamulcowy 5209 LPR:

2022-08-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.