Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OC 217/6 mahle

Filtr oleju OC 217/6 MAHLE

OC 217/6 Filtr oleju MAHLE
mahle OC 217/6

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

70532127

numer części:

OC 217/6

producent:

MAHLE

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 65,5
Wysokość [mm] 86
Gwintowana złączka 3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm] 62,9
Średnica 3 [mm] 54,5
Moment dokręcenia [Nm] 16
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego OCS 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 217/6 MAHLE

numery OEM:
FIAT      0000071742115
FIAT      0000071746761
FIAT      71742115
FIAT      71746761
FIAT      71747593
FIAT      71768154
SUBARU      1651061A01
SUZUKI      1651060B01
SUZUKI      1651060B10
SUZUKI      1651060B11
SUZUKI      1651060J00
SUZUKI      1651061A00
SUZUKI      1651061A01
SUZUKI      1651061A02
SUZUKI      1651061A20
SUZUKI      1651061A20MHL
SUZUKI      1651061A21
SUZUKI      1651061A21MHL
SUZUKI      1651061A30
SUZUKI      1651061A31
SUZUKI      1651061AR0
SUZUKI      1651083000
SUZUKI      1651083001
SUZUKI      1651083011
SUZUKI      1651083012
SUZUKI      1651085C00
SUZUKI      1651085C20
SUZUKI      1651085FA0
SUZUKI      1651085FA1
SUZUKI      1651085FU0
SUZUKI      16510A60B00
SUZUKI      16510A83000
SUZUKI      16510B83000
SUZUKI      99000990YH001
TOYOTA      9091510010
LEXUS      9091510010
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 217/6 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.