Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A3 (8V1, 8VK) S3 quattro (2016.07-2017.12) 290km » OC 230 mahle
wybrany samochód: 
Audi A3 (8v1, 8vk) S3 Quattro (2016.07-2017.12) 290km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 230 MAHLE

OC 230 Filtr oleju MAHLE
27.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

78753352

numer części:

OC 230

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]76,0
Wysokość [mm]66
Gwintowana złączkaM20x1,5
Wysokość 1 [mm]65
Średnica 2 [mm]63,0
Średnica 3 [mm]59,7
Moment dokręcenia [Nm]16
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 1

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 230 MAHLE

numery OEM:
FORD      5006227
FORD      5010038
FORD      5012574
FORD      A800X6714AA
FORD      A820X6714HA
FORD      A840X6714FA
FORD      EFL254
FORD      EFL285
GMC      93156247
GMC      93156667
ISUZU      4316740
ISUZU      8942435020
ISUZU      8944304110
ISUZU      94243502
ISUZU      94430411
MITSUBISHI      1230A153
MITSUBISHI      D001450
MITSUBISHI      K4662010
MITSUBISHI      K486201
MITSUBISHI      MD001445
MITSUBISHI      MD007095
MITSUBISHI      MD007360
MITSUBISHI      MD030795
MITSUBISHI      MD031805
MITSUBISHI      MD061445
MITSUBISHI      MD071462
MITSUBISHI      MD071462A
MITSUBISHI      MD084693
MITSUBISHI      MD136466
MITSUBISHI      MD322508
MITSUBISHI      MZ690900
MITSUBISHI      XD00145
MITSUBISHI      XD031805
SUBARU      15208AA170
KIA      0K71014710
KIA      K71014710
PROTON      414505
PROTON      MD031805
SMART      1221800110
SMART      A1221800110
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 230 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.