Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Ford FIESTA VI (CB1, CCN) 1.6 TDCi (2008-2012) 75km » OX 160D mahle
wybrany samochód: 
Ford Fiesta Vi (cb1, Ccn) 1.6 Tdci (2008-2012) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OX 160D MAHLE

OX 160D Filtr oleju MAHLE
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

79655648

numer części:

OX 160D

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]111
Średnica [mm]83,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm]23
Średnica wewnętrzna 3 [mm]39,2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 160D MAHLE

numery OEM:
AUDI      021115403D
AUDI      021115561B
AUDI      021115561BOD
AUDI      021115562A
AUDI      07C115562
CHRYSLER      05015171AA
CHRYSLER      5015171AA
CHRYSLER      K05015171AA
FORD      1025629
FORD      95VVV6714AB
FORD      95VW6714AB
MERCEDES-BENZ      0001801509
MERCEDES-BENZ      1041800609
MERCEDES-BENZ      A0001801509
MERCEDES-BENZ      A1041800609
PORSCHE      95510756100
SKODA      07C115562
VAG      021115403D
VAG      021115561B O.D.
VAG      021115562A
VAG      07C115562
JEEP      5015171AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OX 160D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.