Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A5 (F53, F5P) RS5 quattro (2017.04-???) 450km » OX 196/3D mahle
wybrany samochód: 
Audi A5 (f53, F5p) Rs5 Quattro (2017.04-???) 450km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OX 196/3D MAHLE

OX 196/3D Filtr oleju MAHLE
37.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

70372777

numer części:

OX 196/3D

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]200
Średnica [mm]76,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm]29
Średnica wewnętrzna 3 [mm]28,55
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]81,0
Grubość [mm]3,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 196/3D MAHLE

numery OEM:
AUDI      057115561M
PORSCHE      95510722200
VOLKSWAGEN      057115561M
VAG      057115561M
FAW-AUDI      057 115 561M
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OX 196/3D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.