Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Mercedes-benz SPRINTER 3-t Platforma / podwozie (B903) 314 NGT (903.611, 903.612, 903.613, 903.622, 903.012,... (1995.02-2006.05) 129km » OX 201D mahle
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 3-t Platforma / Podwozie (b903) 314 Ngt (903.611, 903.612, 903.613, 903.622, 903.012,... (1995.02-2006.05) 129km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OX 201D MAHLE

OX 201D Filtr oleju MAHLE
37.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:1 szt.
: >10 szt. wysyłka Czwartek

    Ocena:
numery handlowe:

76683064

numer części:

OX 201D

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]116
Średnica [mm]53,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm]16
Średnica wewnętrzna 3 [mm]16,0
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 201D MAHLE

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6401800009
MERCEDES-BENZ      6401800109
MERCEDES-BENZ      6401840125
MERCEDES-BENZ      6681800009
MERCEDES-BENZ      6681840025 O.D.
MERCEDES-BENZ      6681840125
MERCEDES-BENZ      A6401800009
MERCEDES-BENZ      A6401800109
MERCEDES-BENZ      A6401840125
MERCEDES-BENZ      A6681800009
MERCEDES-BENZ      A6681840025 O.D.
MERCEDES-BENZ      A6681840125

Zastosowanie Filtr oleju OX 201D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.