Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0176 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0176 MAXGEAR

13-0176 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0176
72.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

MG-00231

numer części:

13-0176

producent:

MAXGEAR

Napięcie znamionowe [V] 14
nr EAN 5902659785534

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0176 MAXGEAR

CEWKA ZAPŁONOWA BMW 2,5/3,0 E60/61/90/91 06-
numery OEM:
BMW      12 13 7 550 012
BMW      12 13 7 575 010
BMW      12 13 7 594 596
BMW      12 13 8 616 153
CITROËN      5970 91
OPEL      5970 91
PEUGEOT      5970 91
VAUXHALL      5 97 091
ROLLS-ROYCE      12 13 8 616 153
MINI      12 13 7 575 010
MINI      12 13 8 616 153
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0176 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.