Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Volvo XC90 II (256) D5 AWD (2016.03-2019.12) 235km » 13-0209 maxgear
wybrany samochód: 
Volvo Xc90 Ii (256) D5 Awd (2016.03-2019.12) 235km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 13-0209 MAXGEAR

13-0209 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0209
Cewka zapłonowa 13-0209
165.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-9047

numer części:

13-0209

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ilość otworów wlotowych/wylotowych4
Ilość biegunów7
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia SAE
nr EAN5903364337285

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0209 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA OPEL INSIGNIA/ASTRA J
numery OEM:
OPEL      1 208 086
CHEVROLET      1 208 086
CHEVROLET      55 561 655
CHEVROLET      96 476 983
DAEWOO      1 208 086
DAEWOO      55 561 655
DAEWOO      96 476 983
PONTIAC      1 208 086
PONTIAC      55 561 655
PONTIAC      96 476 983
BUICK      1 208 086
BUICK      55 561 655
BUICK      96 476 983
CADILLAC      1 208 086
CADILLAC      55 561 655
CADILLAC      96 476 983
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0209 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.