Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Kia SELTOS (SP2, SP2I) 1.6 T-GDi 4WD (SP2) (2019.09-???) 177km » 130305 maxgear
wybrany samochód: 
Kia Seltos (sp2, Sp2i) 1.6 T-gdi 4wd (sp2) (2019.09-???) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA SMART 130305 MAXGEAR

130305 CEWKA ZAPŁONOWA SMART MAXGEAR
maxgear 130305
83.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

130305

producent:

MAXGEAR

Napięcie [V]12
Liczba zestyków4
Cewka zapłonowaDwuiskrowa cewka zapłonowa

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA SMART 130305 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA SMART
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 158 77 03
MERCEDES-BENZ      160 158 77 03
MERCEDES-BENZ      A 000 158 77 03
MERCEDES-BENZ      A 160 158 77 03
SMART      000 158 77 03
SMART      000 3100 V003
SMART      000 3100 V004
SMART      000 3100 V005
SMART      160 158 77 03
SMART      A 000 158 77 03
SMART      A 160 158 77 03

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA SMART 130305 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.