Strona zabudowy | Oś przednia | |
Szerokość [mm] | 160,2 | |
Wysokość [mm] | 64,5 | |
Grubość [mm] | 20,3 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia | |
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] | 1 | |
kierunkowa | ||
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego | |
System hamulcowy | TRW | |
Długość opakowania [cm] | 17 | |
Szerokość opakowania [cm] | 12 | |
Wysokość opakowania [cm] | 8,3 | |
nr EAN | 5901619548790 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 19-2143 MAXGEAR
AUDI | 5Q0698151 | |
AUDI | 5Q0698151B | |
AUDI | 8V0698151 | |
AUDI | 8V0698151A | |
AUDI | 8V0698151B | |
AUDI | 8V0698151D | |
AUDI | 8V0698151G | |
AUDI | JZW698151AN | |
AUDI | L8V0698151G | |
SEAT | 5Q0698151 | |
SEAT | 5Q0698151B | |
SEAT | 8V0698151 | |
SEAT | 8V0698151A | |
SEAT | 8V0698151B | |
SEAT | 8V0698151D | |
SEAT | 8V0698151G | |
SEAT | JZW698151AN | |
SEAT | L8V0698151G | |
SKODA | 5Q0698151 | |
SKODA | 5Q0698151B | |
SKODA | 8V0698151 | |
SKODA | 8V0698151A | |
SKODA | 8V0698151B | |
SKODA | 8V0698151D | |
SKODA | 8V0698151G | |
SKODA | JZW698151AN | |
SKODA | L8V0698151G | |
VOLKSWAGEN | 5Q0698151 | |
VOLKSWAGEN | 5Q0698151B | |
VOLKSWAGEN | 5Q0698151F | |
VOLKSWAGEN | 8V0698151 | |
VOLKSWAGEN | 8V0698151A | |
VOLKSWAGEN | 8V0698151B | |
VOLKSWAGEN | 8V0698151D | |
VOLKSWAGEN | 8V0698151G | |
VOLKSWAGEN | JZW698151AN | |
VOLKSWAGEN | L8V0698151G | |
FAW-AUDI | 8V0698151D | |
FAW-AUDI | L8V0698151D | |
FAW-VW | 8V0698151D | |
FAW-VW | L8V0698151D |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 19-2143 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 19-2143 MAXGEAR:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020