Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0144 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0144 MAXGEAR

30-0144 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
210.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

8200638754/MG

numer części:

30-0144

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 12,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 139,0
Ciężar [kg] 2,3
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5901619543467

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0144 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT LAGUNA 1,8/2,0 16V 01-
numery OEM:
RENAULT      82 00 188 912
RENAULT      82 00 276 838
RENAULT      82 00 297 934
RENAULT      82 00 386 468
RENAULT      82 00 451 065
RENAULT      82 00 505 824
RENAULT      82 00 523 061
RENAULT      82 00 638 754
RENAULT      82 00 817 580
zamienniki:
QCD88
brak
QUINTON

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0144 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.