Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa (-) km » 49-0275 maxgear
wybrany samochód: 
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0275 MAXGEAR

49-0275 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0275
229.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3005MG

numer części:

49-0275

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Długość [mm]758
Wymiar gwintuM28x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.41
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]62,95
Ilość zębów, pierścień ABS54
Ø pierścienia ABS [mm]110
Długość 2 [mm]70
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]98
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]89
nr EAN5907558512045

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0275 MAXGEAR

PËúOî FIAT DUCATO 94- 10/14 MG5T BOXER/JUMPER LE ABS 54Z
numery OEM:
CITROËN      3272.CK
CITROËN      3272.J1
FIAT      1463107080
FIAT      1491237080
FIAT      1491239080
FIAT      1495541080
PEUGEOT      3272.CK
PEUGEOT      3272.CL
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-0275 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.