Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0314 maxgear

Wał napędowy 49-0314 MAXGEAR

49-0314 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0314
291.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

27-0360MG

numer części:

49-0314

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Długość [mm] 620
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Nowa część bez depozytu 
parzyste numery artykułów 100 498 0625
nr EAN 5907558512915

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0314 MAXGEAR

PÓŁOŒ VW SHARAN/ALHAMBRA LE 1,9TDI/2,0 96- ABS MANUAL 643MM
numery OEM:
FORD      1 016 692
FORD      1 020 967
FORD      1 097 318
FORD      1 097 321
FORD      1 097 322
FORD      1 132 493
FORD      1 132 497
FORD      1 132 498
FORD      7 201 677
FORD      95VW-3B437-BA
FORD      95VW-3B437-FA
FORD      95VW-3B437-HA
SEAT      7M0 407 271 A
SEAT      7M0 407 271 AV
SEAT      7M0 407 271 F
SEAT      7M0 407 271 J
SEAT      7M0 407 271 Q
SEAT      7M0 407 271 R
SEAT      7M0 407 451 AX
VOLKSWAGEN      7M0 407 271 J
VOLKSWAGEN      7M0407271A
VOLKSWAGEN      7M0407271AV
VOLKSWAGEN      7M0407271AX
VOLKSWAGEN      7M0407271F
VOLKSWAGEN      7M0407271L
VOLKSWAGEN      7M0407271Q
VOLKSWAGEN      7M0407271R
VOLKSWAGEN      7M0407449AX
VOLKSWAGEN      7M0407451AX
zamienniki:

Zastosowanie Wał napędowy 49-0314 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.