Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0474 maxgear

Wał napędowy 49-0474 MAXGEAR

205.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0628MG

numer części:

49-0474

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 716
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 2 [mm] 84,5
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 5907558534191

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0474 MAXGEAR

PËúOî RENAULT ESPACE 91-96 LE/PR

Wał napędowy 49-0474 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wał napędowy 49-0474 producenta MAXGEAR

RENAULT

7700103529, 7700103531, 7700104749, 7700748377, 7700855375, 7700855380, 7700861172, 7701349940, 7701351841, 7701352021

numery OEM:
RENAULT      77 00 103 529
RENAULT      77 00 103 531
RENAULT      77 00 104 749
RENAULT      77 00 748 377
RENAULT      77 00 855 375
RENAULT      77 00 855 380
RENAULT      77 00 861 172
RENAULT      77 01 349 940
RENAULT      77 01 351 841
RENAULT      77 01 352 021

Zastosowanie Wał napędowy 49-0474 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.