Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0549 maxgear

Wał napędowy 49-0549 MAXGEAR

49-0549 Wał napędowy MAXGEAR
343.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

27-0199MG

numer części:

49-0549

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 33
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Długość [mm] 614
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
Ilość zębów, pierścień ABS 45
Nowa część bez depozytu 
parzyste numery artykułów 100 498 0696
nr EAN 5907558532203

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0549 MAXGEAR

PÓŁOŒ VW A4/PASSAT LE 1,8B/T
numery OEM:
AUDI      8D0 407 271 AQ
AUDI      8D0 407 451 AV
AUDI      8D0 407 451 AX
SKODA      8D0 407 271 AQ
SKODA      8D0 407 451 AX
VOLKSWAGEN      8D0 407 271 AQ
VOLKSWAGEN      8D0 407 451 AV
VOLKSWAGEN      8D0 407 451 AX

Zastosowanie Wał napędowy 49-0549 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.