Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel ASTRA L Sports Tourer (OV5) 1.6 Plug-In Hybrid (F4DGXT) (2021-???) 181km » 49-0549 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Astra L Sports Tourer (ov5) 1.6 Plug-in Hybrid (f4dgxt) (2021-???) 181km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0549 MAXGEAR

49-0549 Wał napędowy MAXGEAR
247.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0199MG

numer części:

49-0549

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła30
Długość [mm]614
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]53
Ilość zębów, pierścień ABS45
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów100 498 0696
nr EAN5907558532203

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0549 MAXGEAR

PËúOî VW A4/PASSAT LE 1,8B/T
numery OEM:
AUDI      8D0 407 271 AQ
AUDI      8D0 407 451 AV
AUDI      8D0 407 451 AX
SKODA      8D0 407 271 AQ
SKODA      8D0 407 451 AX
VOLKSWAGEN      8D0 407 271 AQ
VOLKSWAGEN      8D0 407 451 AV
VOLKSWAGEN      8D0 407 451 AX

Zastosowanie Wał napędowy 49-0549 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.