Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Nissan QASHQAI / QASHQAI +2 I (J10, NJ10, JJ10E) 2.0 dCi Napęd na wszystkie koła (2007.02-2013.12) 150km » 49-0913 maxgear
wybrany samochód: 
Nissan Qashqai / Qashqai +2 I (j10, Nj10, Jj10e) 2.0 Dci Napęd Na Wszystkie Koła (2007.02-2013.12) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0913 MAXGEAR

49-0913 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0913
Wał napędowy 49-0913
210.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0908MG

numer części:

49-0913

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]896
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału26
Średnica 1 [mm]80
Średnica 2 [mm]79
nr EAN5901619510575

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0913 MAXGEAR

PËúOî RENAULT CLIO III PR 1,4B/1,5DCI 05-
numery OEM:
RENAULT      39 10 068 02R
RENAULT      60 01 548 720
RENAULT      77 11 497 417
RENAULT      82 00 261 841
RENAULT      82 00 270 510
RENAULT      82 00 358 164
RENAULT      82 00 358 168
RENAULT      82 00 455 157
RENAULT      82 00 460 992
RENAULT      82 00 499 586
RENAULT      82 00 618 111
RENAULT      82 01 055 673
DACIA      60 01 550 692
DACIA      60 01 550 693
DACIA      60 01 551 093
DACIA      60 01 551 094
DACIA      82 00 499 586
DACIA      82 00 820 344
DACIA      82 01 187 694
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-0913 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.