Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Land Rover 110/127 Pick-up (LDH) 2.5 TD (1986-1990) 86km » 49-1027 maxgear
wybrany samochód: 
Land Rover 110/127 Pick-up (ldh) 2.5 Td (1986-1990) 86km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1027 MAXGEAR

49-1027 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1027
Wał napędowy 49-1027
227.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3057MG

numer części:

49-1027

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Długość [mm]638
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]53
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.39
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów16-14 498 0063
nr EAN5901619529447

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1027 MAXGEAR

PÓŁOŒ RENAULT MEGANE II LE 1,9DCI/2,0 16V 02-
numery OEM:
RENAULT      7711135420
RENAULT      8200198016
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1027 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.