Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Dacia LOGAN (LS_) 1.6 MPI 85 (2010.05-???) 84km » 49-1100 maxgear
wybrany samochód: 
Dacia Logan (ls_) 1.6 Mpi 85 (2010.05-???) 84km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1100 MAXGEAR

49-1100 Wał napędowy MAXGEAR
327.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:2 szt.
:10 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numery handlowe:

27-3062MG

numer części:

49-1100

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Długość [mm]686
Ilość zębów, pierścień ABS48
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]60,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]88,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]100,0
Wymiar gwintuM27x1,5
otwór Ø [mm]10,20
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]86,00
nr EAN5902659719843
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1100 MAXGEAR

PËúOî BMW X3 2,0D-3,0D TYú PR Dú.686MM 04-
numery OEM:
BMW      33207524044
BMW      33217529914
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1100 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.