Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Lancia DEDRA SW (835_) 2.0 16V (835ED) (1994.07-1999.07) 139km » 49-1166 maxgear
wybrany samochód: 
Lancia Dedra Sw (835_) 2.0 16v (835ed) (1994.07-1999.07) 139km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1166 MAXGEAR

49-1166 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1166
Wał napędowy 49-1166
272.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3076MG

numer części:

49-1166

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]759
Wymiar gwintuM33x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.31
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]71,5
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]112
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]95
nr EAN5902659722133

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1166 MAXGEAR

PËúOî PEUGEOT BOXER 3,0HDI LE JUMPER/DUCATO 06-
numery OEM:
CITROËN      16 085 092 80
CITROËN      3272.PF
CITROËN      3272.SS
FIAT      1349790080
FIAT      1355334080
FIAT      1357488080
FIAT      1369962080
PEUGEOT      16 085 092 80
PEUGEOT      16 085 094 80
PEUGEOT      3272.PF
PEUGEOT      3272.SS
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1166 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.