Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-1167 maxgear

Wał napędowy 49-1167 MAXGEAR

362.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3077MG

numer części:

49-1167

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 1212
Wymiar gwintu M33x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 31
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 71,5
Długość 2 [mm] 514
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 112
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 94
nr EAN 5902659722140

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1167 MAXGEAR

PËúOî PEUGEOT BOXER 3,0HDI PR JUMPER/DUCATO 06-

Wał napędowy 49-1167 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Wał napędowy 49-1167 producenta MAXGEAR

FIAT

1349787080, 1355333080, 1369959080

PEUGEOT

1608509380, 3273PN, 3273PX

CITROËN

1608509380, 3273PN, 3273PX

numery OEM:
CITROËN      16 085 093 80
CITROËN      3273.PN
CITROËN      3273.PX
FIAT      1349787080
FIAT      1355333080
FIAT      1369959080
PEUGEOT      16 085 093 80
PEUGEOT      3273.PN
PEUGEOT      3273.PX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1167 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.