Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault LATITUDE (L70_) 1.5 dCi (L70R, L731) (2010.07-???) 110km » 49-1191 maxgear
wybrany samochód: 
Renault Latitude (l70_) 1.5 Dci (l70r, L731) (2010.07-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1191 MAXGEAR

295.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3084MG

numer części:

49-1191

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Długość [mm]947
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]52,50
Średnica przegubu po stronie koła [mm]84,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]77,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Wymiar gwintuM20x1,5
Długość 2 [mm]328,0
nr EAN5902659719935

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1191 MAXGEAR

PËúOî RENAULT MEGANE KOMBI 08-/SCENIC 09- 1,5DCI PR
numery OEM:
RENAULT      391006777R
RENAULT      8200725502
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1191 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.