Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A3 Limousine (8YS, 8YM) RS3 quattro (2022-???) 407km » 49-1210 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A3 Limousine (8ys, 8ym) Rs3 Quattro (2022-???) 407km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1210 MAXGEAR

263.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0444MG

numer części:

49-1210

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła27
Długość [mm]806
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]53
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów100 498 0627
nr EAN5902659720382

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1210 MAXGEAR

PËúOî VW A3/BORA/GOLF4 4MOTION/QUATTRO PR
numery OEM:
AUDI      1J0 407 272 BJ
AUDI      1J0 407 272 GD
AUDI      1J0 407 272 KT
AUDI      1J0 407 452 KX
AUDI      1J0 407 452 QX
SEAT      1J0 407 272 KT
SEAT      1J0 407 452 KX
SEAT      1J0 407 452 QX
SEAT      1J0 407 454 DX
SEAT      JZW 407 452 X
SKODA      1J0 407 272 KT
SKODA      1J0 407 452 QX
VOLKSWAGEN      1J0 407 272 GD
VOLKSWAGEN      1J0 407 272 KT
VOLKSWAGEN      1J0 407 452 KX
VOLKSWAGEN      1J0 407 452 QX
VOLKSWAGEN      1J0 407 454 DX
VOLKSWAGEN      JZW 407 452 X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1210 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.