Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford TRANSIT CONNECT nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) 1.5 TDCi (2015.08-???) 75km » 49-1657 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Transit Connect Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) 1.5 Tdci (2015.08-???) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1657 MAXGEAR

49-1657 Wał napędowy MAXGEAR
239.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0092MG

numer części:

49-1657

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]635
Wymiar gwintu12 x 1,25
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Średnica 1 [mm]100
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.27
Średnica 2 [mm]100
nr EAN5902659756626

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1657 MAXGEAR

PÓŁOŒ DB W123 LE/PR
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      107 350 04 10
MERCEDES-BENZ      107 350 27 10
MERCEDES-BENZ      107 350 28 10
MERCEDES-BENZ      107 350 33 10
MERCEDES-BENZ      107 350 43 10
MERCEDES-BENZ      123 350 04 10
MERCEDES-BENZ      A107 350 04 10
MERCEDES-BENZ      A107 350 27 10
MERCEDES-BENZ      A107 350 28 10
MERCEDES-BENZ      A107 350 33 10
MERCEDES-BENZ      A107 350 43 10
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1657 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.