Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Alfa Romeo AR 6 Furgon (280_) 2.5 D (280) (1986.03-1989.12) 75km » 49-1681 maxgear
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Ar 6 Furgon (280_) 2.5 D (280) (1986.03-1989.12) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1681 MAXGEAR

49-1681 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1681
Wał napędowy 49-1681
49-1681
232.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0543MG

numer części:

49-1681

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]618
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.23
Średnica 1 [mm]73,6
Średnica 2 [mm]72
nr EAN5902659756862

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1681 MAXGEAR

PËúOî FORD FIESTA 01-08 1,25-1,4B LE
numery OEM:
FORD      1142795
FORD      1334285
FORD      1341968
FORD      1361898
FORD      1386146
FORD      1416711
FORD      1416715
FORD      1478996
FORD      1513991
FORD      1697348
FORD      2S613B437BB
FORD      2S613B437BC
FORD      2S613B437BD
FORD      2S613B437BE
FORD      2S613B437BF
FORD      2S6W3B437AA
FORD      2S6W3B437FA
FORD      4330605
FORD      5S613B437AA
FORD      RM2S613B437BB
FORD      RM2S6W3B437FA
FORD      RM5S613B437AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1681 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.