Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volvo FH 480 (2005-???) 480km » 49-1682 maxgear
wybrany samochód: 
Volvo Fh 480 (2005-???) 480km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1682 MAXGEAR

49-1682 Wał napędowy MAXGEAR
338.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0544MG

numer części:

49-1682

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Długość [mm]920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.23
Średnica 1 [mm]73,6
Średnica 2 [mm]72
nr EAN5902659756879

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1682 MAXGEAR

PËúOî FORD FIESTA 01-08 1,25-1,4B PR
numery OEM:
FORD      1142791
FORD      1334284
FORD      1361897
FORD      1386145
FORD      1416634
FORD      1416717
FORD      1416720
FORD      1478994
FORD      1513993
FORD      2S613B436BB
FORD      2S613B436BC
FORD      2S613B436BD
FORD      2S613B436BE
FORD      2S6W3B436FA
FORD      5S613B436AA
FORD      RM2S613B436BC
FORD      RM2S6W3B436FA
FORD      RM5S613B436AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1682 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.