Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën C8 (EA_, EB_) 2.0 HDi (2002.07-???) 109km » 49-1712 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën C8 (ea_, Eb_) 2.0 Hdi (2002.07-???) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1712 MAXGEAR

49-1712 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1712
Wał napędowy 49-1712
49-1712
180.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0838MG

numer części:

49-1712

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Długość [mm]616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Średnica 1 [mm]72
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.23
Średnica 2 [mm]69,5
nr EAN5902659757166

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1712 MAXGEAR

PËúOî FORD FIESTA 01-08 1,4TDCI LE
numery OEM:
FIAT      1142794
FIAT      1359345
FIAT      1468576
FIAT      1506722
FIAT      1514126
FIAT      1799219
FIAT      2S613B437AB
FIAT      2S613B437AC
FIAT      2S613B437AD
FORD      1142794
FORD      1341967
FORD      1359345
FORD      1416636
FORD      1468576
FORD      1506722
FORD      1514126
FORD      1799219
FORD      2S613B437AB
FORD      2S613B437AC
FORD      2S613B437AD
FORD      2S613B437AE
FORD      8V513B437AAB
FORD      RM2S613B437AB
FORD      RM2S613B437AC
FORD      RM2S6W3B437FA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1712 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.