Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Skoda KODIAQ I (NS6, NS7, NV7) 2.0 RS Bi-TDI 4x4 (2018.11-???) 239km » 49-1715 maxgear
wybrany samochód: 
Skoda Kodiaq I (ns6, Ns7, Nv7) 2.0 Rs Bi-tdi 4x4 (2018.11-???) 239km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1715 MAXGEAR

288.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0855MG

numer części:

49-1715

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]587
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału22
Średnica 2 [mm]92
Średnica 1 [mm]85
nr EAN5902659757197

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1715 MAXGEAR

PËúOî OPEL ASTRA H 1,8B/1,7CDTI LE
numery OEM:
OPEL      13124206
OPEL      13136382
OPEL      374547
OPEL      374559
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1715 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.