Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Seat IBIZA III (6L1) 1.9 TDI (2002.02-2009.11) 131km » 49-1742 maxgear
wybrany samochód: 
Seat Ibiza Iii (6l1) 1.9 Tdi (2002.02-2009.11) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1742 MAXGEAR

49-1742 Wał napędowy MAXGEAR
190.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0952MG

numer części:

49-1742

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]847
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica 1 [mm]75
nr EAN5902659757456

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1742 MAXGEAR

PËúOî CITROEN C2/C3 1,4HDI PR
numery OEM:
CITROËN      3273.HN
CITROËN      3273.HS
CITROËN      3273.HT
CITROËN      3273.SX
CITROËN      3273.SY
CITROËN      9650624180
PEUGEOT      3273.HP
PEUGEOT      3273.ST
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1742 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.