Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault MEGANE III coupe (DZ0/1_) 1.4 TCe (DZ0F, DZ1V) (2009.04-???) 131km » 49-1830 maxgear
wybrany samochód: 
Renault Megane Iii Coupe (dz0/1_) 1.4 Tce (dz0f, Dz1v) (2009.04-???) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1830 MAXGEAR

330.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3145MG

numer części:

49-1830

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Długość [mm]480
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,48
Średnica przegubu po stronie koła [mm]100,0
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]86,00
Wymiar gwintuM16x1,5
otwór Ø [mm]10,20
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]100,00
nr EAN5902659758330

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1830 MAXGEAR

PËúOî VW GOLF 5/PASSAT 05-/TOURAN/CADDY/ALTEA/A3 2,0TDI DSG LE
numery OEM:
AUDI      1K0407271FB
AUDI      1K0407271HL
AUDI      1K0407271KB
SEAT      1K0407271FB
SEAT      1K0407271KB
SKODA      1K0407271HL
SKODA      1K0407271KB
VOLKSWAGEN      1K0407271FB
VOLKSWAGEN      1K0407271HL
VOLKSWAGEN      1K0407271KB
VOLKSWAGEN      1K0407453CX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1830 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.