Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda 323 III Station Wagon (BW) 1.3 (1986.01-1987.06) 71km » 49-1842 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda 323 Iii Station Wagon (bw) 1.3 (1986.01-1987.06) 71km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1842 MAXGEAR

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3157MG

numer części:

49-1842

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Długość [mm]487
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów100 498 0613
nr EAN5902659758453

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1842 MAXGEAR

PËúOî VW 2,0TDI LE AUDI/SEAT/SKODA
numery OEM:
AUDI      1K0 407 271 ES
AUDI      1K0 407 271 HM
AUDI      1K0 407 271 NQ
SEAT      1K0 407 271 ES
SEAT      1K0 407 271 HM
SEAT      1K0 407 271 NQ
SKODA      1K0 407 271 ES
SKODA      1K0 407 271 HM
SKODA      1K0 407 271 NQ
VOLKSWAGEN      1K0 407 271 ES
VOLKSWAGEN      1K0 407 271 HM
VOLKSWAGEN      1K0 407 271 NQ
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1842 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.