Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford TRANSIT Platforma / podwozie (E_ _) 2.5 TD (1994.08-2000.03) 75km » 49-1865 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Transit Platforma / Podwozie (e_ _) 2.5 Td (1994.08-2000.03) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1865 MAXGEAR

331.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3180MG

numer części:

49-1865

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]986
Wymiar gwintuM24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]52,6
Długość 2 [mm]57,3
Średnica przegubu po stronie koła [mm]90
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]91,7
nr EAN5902659758682

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1865 MAXGEAR

PËúOî OPEL VECTRA C 1,8B PR
numery OEM:
FIAT      51705516
FIAT      51792343
FIAT      73503002
OPEL      24451256
OPEL      374474
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1865 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.